بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا Content Marketing، بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ و توسعه کسب‌وکار است که توسط مشاور دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود.

جلب اعتماد مشتری

مهمترین دلایل استفاده از بازاریابی محتوا

۱. ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان

هرچه مخاطبان به اطلاعاتی که ارائه می‌دهید، بیشتر اعتماد کنند، احتمال خرید محصولات توسط آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. همچنین، هنگامی که خوانندگان به‌طور مداوم محتوای یک برند را می‌خوانند، دیدگاهشان نسبت به آن برند نه تنها از‌ لحاظ اعتبار، بلکه از‌‌لحاظ علاقه به آن برند نیز تغییر خواهد کرد.

آکاهی برند

۲- آگاهی از برند  (Brand Awareness)

یکی از رایج‌ترین اهداف بازاریابی محتوا، افزایش آگاهی از برند است. در‌واقع، هدف اصلی این است که مخاطبین، محتوای ارزشمند تولیدشده را ببینند و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهند. این موضوع، نشان‌دهنده میزان تخصص یک شرکت است. محتواهای مرتبط با این هدف، می‌تواند در قالب‌های زیر ایجاد شوند:

  • ویدئوهای سرگرم‌کننده و جذاب
  • ایبوک‌ و وبینار
  • اینفوگرافیک‌

اندازه‌گیری این هدف بسیار سخت است. با‌ این‌وجود، با تلفیق یک سری داده‌ها و معیارها (KPI) با یکدیگر، می‌توان میزان آگاهی از برند را اندازه‌گیری کرد.

  • اندازه‌گیری نرخ رشد از طریق نظرسنجی
  • اندازه‌گیری ترافیک وب‌سایت
  • اندازه‌گیری میزان جستجو‌های صورت گرفته
  • اندازه‌گیری تعداد منشن‌های نام برند در شبکه‌های اجتماعی

 

seo

۳- بهبود سئو (SEO)

با تولید محتوای باکیفیت، مخاطبان بیشتری جذب وب‌سایت شده و میزان ترافیک افزایش می‌یابد. الگوریتم موتورهای جستجو همواره در حال تغییر است. اما تا زمانی که شما به‌صورت مداوم محتوای مرتبط و آموزنده با کلیدواژه‌های مناسب ایجاد می‌کنید و محتوای خود را به‌روزرسانی می‌کنید، در موتورهای جستجو در رتبه بالاتری قرار خواهید گرفت. این موضوع، باعث افزایش دیده شدن از طریق بهبود سئو (SEO) می‌شود.

منبع: tapsell

امیرمحمد نادری

امیرمحمد نادری

از سال 97 فعالیت خودم رو در زمینه دیجیتال مارکتینگ به‌طور جدی شروع کردم و هم اکنون در کنار کسب و کار‌های خودم در سال 1402 به طور تخصصی در زمینه بیزینس کوچینگ صنعت زیبایی مشغول هستم.
اشتراک گذاری مطلب:
عضویت
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت‌ها

سایر پست‌ها

0
نظر شما مهمه! در قسمت کامنت‌ها مطرح کنیدx