نقش و وظایف منشی سالن زیبایی

حضور منشی سالن زیبایی تا چه اندازه باعث اثر گذاری و افزایش درآمد می‌شود؟ چه چالش هایی متوجه منشی های سالن های زیبایی می باشد؟ آیا داشتن منشی برای همه ی سالن های زیبایی واجب و مورد نیاز می باشد؟ منشی سالن زیبایی باید چه شخصیتی داشته باشد؟

در این مقاله، امیر نادری، کوچ سالن های زیبایی، به توضیح نقش و وظایف منشی سالن زیبایی می پردازد.

 

وظایف منشی سالن زیبایی

وظایف منشی سالن زیبایی را با توجه به بزرگی سالن و نوع تقسیم کار با مدیر داخلی سالن و سایر پرسنل، متفاوت است. اما در اینجا به ۷ وظیفه متداول منشی های سالن های زیبایی می پردازیم که به رشد درآمد سالن زیبایی کمک بسیاری می کند:

(البته باید بدانید که اصولا داشتن منشی، مدیر داخلی و … برای همه ی سالن ها قابل استفاده نیست و فقط برای سالن های متوسط با حداقال پرسنل ۶ نفر به بالا کاربردی می باشد و سالن های کوچکتر می بایست هزینه ای که قرار است به منشی پرداخت کنند، صرف تبلیغات و تولید محتوای خود کنند.)

۱. استقبال و بدرقه مشتریان

منشی سالن می بایست با همراهی مشتریان در سالن زیبایی حس همراهی را به آن ها منتقل کنند تا مشتری احساس تنهایی نکند.

 

۲. مدیریت وقت های خدمات

مدیریت وقت های مشتریان و هماهنگی آن با کسی که خدمات لاین مربوطه را انجام می دهد به عهده منشی می باشد. همچنین در صورتی که سالن مجهز به سیستم CRM باشد، منشی می بایست وقت و اطلاعات مشتری را در سیستم CRM نیز وارد کند.

 

۳. هماهنگی بین مشتری و اعضای تیم

منشی سالن وظیفه دارد نوبت مشتریان را به اطلاع همکاران خود برساند و در صورت کنسلی و جایگزینی، اطلاعات مربوطه را به تیم ارائه دهد تا همه چیز منظم باشد.

 

۴. مدیریت اتاق انتظار

منشی پس از استقبال از ورود مشتریان می بایست فضای اتاق انتظار را مدیریت کند. اگر سالن پذیرایی دارد، هماهنگی پذیرایی از مشتری را انجام دهد تا مشتری تجربه خوبی از حضور در سالن داشته باشد.

 

۵. مدیریت اطلاعات سیستم CRM

منشی سالن می بایست به طور دقیق اطلاعات مشتری شامل: نام و نام خانوادگی، شماره تماس، ماه و روز تولد و سایر اطلاعات مشتری را در سیستم CRM وارد کند تا از آن اطلاعات بعدا برای پیگیری رضایت مشتریان، یادآوری رزرو و یا مقاصد بازاریابی استفاده شود.

 

۶. پشتیبانی دفتری

منشی سالن با توجه به بزرگی سالن باید پاسخگویی به تماس هی تلفنی مشتریان را نیز انجام دهد.

 

۷. ارتباطات مناسب مشتریان

به جرات می توان گفت ۵۰% احتمال بازگشت مشتری به عهده منشی می باشد. چرا که منشی با مشتری ارتباط بسیار زیادی دارد و مشتری اگر در مدت حض.رش در سالن تجربه لذت بخشی را تجربه نکند یا با رفتار بد منسی مواجه شود، در اکثر مواقع دیگر به آن سالن باز نخواهد گشت.

 

سایر وظایف منشی سالن زیبایی

علاوه بر موارد بالا، وظایف جزئی زیر هم می توان از وظایف منشی دانست:

  • مدیریت تراکنش های پرداخت: دریافت پرداختی‌ها از مشتریان، ثبت دریافتی‌ها و صدور رسیدهای مالی.
  • مدیریت موجودی و سفارشات: نظارت بر موجودی محصولات و لوازم مورد استفاده در لاین ها و هماهنگی با تامین کنندگان در صورت لزوم.

 

جمع بندی

در این مقاله به وظایف منشی سالن های زیبایی اشاره کردیم که توسط امیر نادری کوچ سالن زیبایی نوشته شده است. البته بعضی از این وظایف با مدیر داخلی سالن مشترک است که با توجه به استراتژی مدیریت سالن می تواند تقسیم وظایف شود.

امیرمحمد نادری

امیرمحمد نادری

از سال 97 فعالیت خودم رو در زمینه دیجیتال مارکتینگ به‌طور جدی شروع کردم و هم اکنون در کنار کسب و کار‌های خودم در سال 1402 به طور تخصصی در زمینه بیزینس کوچینگ صنعت زیبایی مشغول هستم.
اشتراک گذاری مطلب:
عضویت
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت‌ها

سایر پست‌ها

0
نظر شما مهمه! در قسمت کامنت‌ها مطرح کنیدx